За матеріалами блогу Територія методиста: http://territorymetod.blogspot.com/
Нова методична інновація "Погляд з середини" полягає у більш детальному ознайомленні з роботою колег в бібліотеці-філії, шляхом безпосереднього занурення у повсякденне, буденне життя бібліотеки. Першими випробувати на собі такий метод довелося працівникам бібліотеки-філії № 1, де протягом трьох днів я працювала. Можливо, моя присутність дещо порушила звичний темп роботи, але, загальну картину мені вдалося побачити.
За час моєї присутності в бібліотеці-філії № 1, ми з колегами обговорили багато питань, які стосуються бібліотечної практики та змістовні методи роботи по залученню читачів в бібліотеку та роботі з ними. Особливе місце розташування бібліотеки-філії № 1 потребує і відповідного підходу в рекламній діяльності бібліотеки. Працівники бібліотеки Ганна Володимирівна та Іванна Віталіївна погодилися, що потрібно активізувати свої зусилля по залученню користувачів з близько розташованих дитячих садків і шкіл. Бібліотека-філія № 1 позиціонує себе як центр адаптації людей похилого віку, але це направлення не повинно обмежувати роботу бібліотеки з дитячою та юнацькою категорією читачів. В 2017 році виповнюється 5 років з моменту відкриття "Університету третього віку", за цей час близько 100 користувачів були слухачами факультету "Комп'ютерна грамотність". Під час спілкування з колегами, виникло бажання відзначити п'ятиріччя, запросивши всіх "випускників" до бібліотеки на свято.
Факультет працював за розробленою програмою "З пошаною і турботою". Основною метою Програми є надання допомоги в адаптації та самореалізації у суспільстві людям похилого віку. Для спілкування з особливою категорією людей необхідно терпіння, ввічливість, тактовність та особливий підхід до кожного. Бібліотекарі філії кажуть, що це не просто, але з поставленою задачею справляються.
Обговорили питання виставкової діяльності - в бібліотеці катастрофічно не вистачає виставкових стелажів. Виставки на звичайних стелажах не мають бажаного вигляду, да й розміщувати книги на таких полицях не зручно.
Проблемним питанням залишається і відсутність АРМ (автоматизованого робочого місця) для кожного працівника. В бібліотеці 3 комп'ютера надано в доступ для користувачів. А ноутбук мають в своєму розпорядженні бібліотекар і завідуюча. Звичайно це не зручно, бо багато бібліотечної роботи зараз перейшло в електронний формат: електронні щоденники, СКС, облік довідок, списання літератури, єдина реєстрація, ведення сайту та сторінок в соцмережах, видавнича діяльність, розробка роздільників та назв для виставок, написання сценаріїв та підготовка до масових заходів, і це тільки основні бібліотечні процеси, які виконуються за допомогою ПК.
На питання: "Чого не вистачає для покращення роботи в бібліотеці?" однією із відповідей був вислів: "Нестача спілкування, обміну досвідом". Виходить, що скайп-конференцій та щомісячних семінарів недостатньо)) Для себе, як методист, я зробила висновок, що метод "Погляд з середини" - має право на життя, для більшого взаєморозуміння. Колегам не вистачає можливості висловити свої думки та погляди щодо деяких аспектів бібліотечної роботи в неформальній обстановці, адже дійсно семінари та скайп-зустрічі мають більш офіційний формат.
Перший досвід "погляду з середини" я вважаю позитивним і дуже дієвим. Хочеться сподіватися, що моя присутність в філії не завадила виконуванню щоденних завдань, а мої рекомендації, ідеї та побажання мали стимулюючу дію.
P.S. Хочу добавити, що спілкування мало стимулюючу дію і для мене, не тільки як методиста, а й як особистості. Дякую, вам, колеги за час, який приділили мені, за позитивні емоції, за ваші відверті розмови))
За матеріалами блогу Територія методиста: http://territorymetod.blogspot.com/ |